Headlines News :

Τι θα γενούμε χωρίς βαρβάρους;

Δημοσίευση από Art and City | Κυριακή, 17 Μαρτίου 2013 3:55 π.μ.

Λάρισα.

16 και 20 Απριλίου 2013. 

Παράσταση με δραματοποίηση ποιημάτων του Καβάφη από το 9o Λύκειο Λάρισας.


Μια φθαρμένη πολιτεία που ζητάει την ανανέωση στους βαρβάρους εχθρούς της, μόνο που αυτοί δεν υπάρχουν και η λύση στο αδιέξοδο της πόλης χάνεται… Η πολιτεία ξαναβυθίζεται στο τέλμα. (ΠΕΡΙΜΕΝΟΝΤΑΣ ΤΟΥΣ ΒΑΡΒΑΡΟΥΣ).

Ένας κυβερνήτης που αποδείχτηκε μοιραίος, κατώτερος των περιστάσεων και που ελπίζει μάταια ν’ αφήσει το χάος πίσω του ζώντας τη δική του τραγωδία. (Η ΠΟΛΙΣ)

Ένα άτομο κλειστοφοβικό, απομονωμένο απ’ τον έξω κόσμο και φυλακισμένο από τον ίδιο τον εαυτό του. (ΤΕΙΧΗ)

Ένα επερχόμενο τέλος ως αναπόφευκτο εκ των πραγμάτων όπου «το πένθος αρχίζει προ των στοιχείων του θανάτου» και όχι γιατί απλά τον φοβούνται και τον προβλέπουν οι αγαπημένοι του μοιραία θνήσκοντος αλλά γιατί όλ’ η ζωή δεν είναι παρά ετοιμασία θανάτου. (ΤΡΩΕΣ)

Μια ασυμβίβαστη προσωπική στάση με πνευματική ανεξαρτησία έναντι του κατεστημένου και της μαζοποίησης που δείχνει την ανεκτικότητα και την έλλειψη μισαλλοδοξίας. (CHE FECE…IL GRAN RIFIUTO)

Mια πολύτιμη υποθήκη σε κάθε ανώτερο και πνευματικό ανθρώπου με τον αποφασιστικό αντισυμβατισμό στην κοινωνική κενότητα και ανουσιότητα. (ΟΣΟ ΜΠΟΡΕΙΣ)

Μια σύντομη τραγωδία που μοιάζει με προσευχή. (ΔΕΗΣΙΣ)

Μια γοητεία από έναν πολύτιμο λίθο που ανακαλεί με λυρισμό κάποια αισθησιακή ανάμνηση. (ΓΚΡΙΖΑ,ΚΑΤΩ ΑΠ’ΤΟ ΣΠΙΤΙ)

Μια προτροπή προς τους αληθινά γενναίους να μείνουν ευγενείς με φρόνημα αγέρωχο όταν όλα καταρρέουν και αμφισβητούνται. (ΑΠΟΛΕΙΠΕΙΝ Ο ΘΕΟΣ ΑΝΤΩΝΙΟΝ, ΘΕΡΜΟΠΥΛΕΣ)

Ένα ταξίδι που κλείνει μέσα του την οικουμενική άπλα και ανοιχτοσύνη της ελληνικής φυλής και αποκτάει συμβολικό χαρακτήρα για καθετί μεγάλο και υψηλό ιδανικό. Αυτός είναι ο πλούτος της ζωής. (ΙΘΑΚΗ)


ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΑΒΑΦΗΣ 1863-1933. ΑΦΙΕΡΩΜΑ 2013 ΕΤΟΣ ΚΑΒΑΦΗ.
Όλα αυτά συνθέτουν τον πολυμερή κόσμο του Καβάφη ο οποίος δε στέκεται μοναχά στη γνώση της ζωής αλλά έχει και την τόλμη ν’ αντικρίζει κατάματα την πραγματικότητα να την καταγράφει πιστά εκφράζοντας και τη δική του στάση.

Ποιητής βαθιά στοχαστικός μιλάει με γλώσσα απλή και αβίαστη σαν πεζολογική με στίχο ακουστικά ρυθμικό και με διάθεση υποβολής. Έτσι η ποίηση του λειτουργεί σαν ποίηση ιδεών.

Από τα κύρια και μόνιμα χαρακτηριστικά διακρίνουμε την ανθρώπινη ευγένεια την αξιοπρέπεια, τη συνείδηση του ανθρώπου στοιχεία που αποτελούν το αντίρροπο στην παρακμή και θεμελιώνουν την πίστη και τη σωτηρία.

Με μεγάλη ειλικρίνεια αισθημάτων και με αγάπη προς την αγνή Τέχνη γεφυρώνει την ιστορία με την πραγματικότητα. Ο κόσμος του είναι η πολιτεία. Η Αλεξάνδρεια. Η Αντιόχεια. Οι μεγάλες ελληνιστικές πρωτεύουσες της Ανατολής που ζουν μέσα του σαν ιστορία, σαν παράδοση, σαν ύφος.

Εισηγητής ενός νέου τρόπου γραφής ο Καβάφης είναι το ποιητικό μεταίχμιο ανάμεσα στην παραδοσιακή και τη νεότερη ποίηση. Δε βρήκε αμέσως την απήχηση. Με καταπληκτική διαίσθηση πρώτος τον επισήμανε πολύ νωρίς ο Γ. Ξενόπουλος με ένα άρθρο του το 1903.

Από το 1930 η επίδρασή του στη νέα γενιά γίνεται ισχυρότατη και παράλληλα πολλαπλασιάζονται οι κριτικές μελέτες και τα βιβλία για το έργο του όχι μόνο από Έλληνες αλλά και από ξένους.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ.
Το 9ο λύκειο Λάρισας συνεχίζοντας την πολυετή πολιτιστική δράση του μελετά και παρουσιάζει στις 16 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2013 στο Μουσικό Γυμνάσιο Λάρισας (Φεστιβάλ Μαθητικού Θεάτρου) και στις 20 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2013 στο Θέατρο του Μύλου, έργα του Καβάφη πάνω σε τρεις θεματικούς άξονες.

Α. Η τραγική θέση του ανθρώπου
ΠΟΙΗΜΑΤΑ:
• Η ΠΟΛΙΣ-ΤΕΙΧΗ-ΠΑΡΑΘΥΡΑ
• ΤΡΩΕΣ
• ΜΟΝΟΤΟΝΙΑ
• ΔΕΗΣΙΣ

Β. Το λυρικό – αισθησιακό στοιχείο
ΠΟΙΗΜΑΤΑ:
• ΕΝ ΕΣΠΕΡΑ-ΦΩΝΕΣ-ΕΠΙΘΥΜΙΕΣ-ΚΕΡΙΑ
• ΚΑΤΩ ΑΠ’ΤΟ ΣΠΙΤΙ-ΓΚΡΙΖΑ-ΘΑΛΑΣΣΑ ΤΟΥ ΠΡΩΪΟΥ
• ΘΥΜΗΣΟΥ ΣΩΜΑ

Γ. Φιλοσοφικός – προτρεπτικός λόγος
ΠΟΙΗΜΑΤΑ

• ΠΕΡΙΜΕΝΟΝΤΑΣ ΤΟΥΣ ΒΑΡΒΑΡΟΥΣ
• ΑΠΟΛΕΙΠΕΙΝ Ο ΘΕΟΣ ΑΝΤΩΝΙΟΝ
• ΘΕΡΜΟΠΥΛΕΣ
• CHE FECE…IL GRAN RIFIUTO
• ΙΘΑΚΗ
• ΟΣΟ ΜΠΟΡΕΙΣ

Θεωρούμε ότι οι μαθητές μας ανοίγουν ένα παράθυρο αισιοδοξίας όταν μέσω της τέχνης ανακαλύπτουν την ομορφιά, την αλήθεια, την ελευθερία και εν τέλει τον εαυτό τους, προβληματιζόμενοι για την θέση και τον ρόλο τους στη σημερινή κοινωνία της κρίσης.

Το σχολείο έχει ανάγκη την κοινωνία και η κοινωνία χρειάζεται ένα δημοκρατικό σχολείο πέρα από ρατσιστικές συμπεριφορές και διακρίσεις. Μόνο τότε γίνεται πράξη ο σεβασμός για τον άνθρωπο.

Συμμετέχουν οι μαθητές: 

  • Ανδρεόπουλος Μάρκος
  • Αρχοντούλη Παρασκευή
  • Βάιου Μαρία
  • Βλώτσος Θάνος
  • Γιαλαμά Βένια
  • Γιαννιού Δήμητρα
  • Γκούβερη Ζωή
  • Δελή Ελεονώρα
  • Δεσλή Κατερίνα
  • Ζαχάκη Γεωργία
  • Καλτσάς Φάνης
  • Καραγιάννης Θωμάς

Info:
Τι θα γενούμε χωρίς βαρβάρους;
16 Απριλίου 2013, Αμφιθέατρο Μουσικού Σχολείου, Λάρισα.
20 Απριλίου 2013, Θέατρο του Μύλου, Λάρισα.
Μοιραστείτε το :

0 σχόλια:

Αφήστε το σχόλιό σας εδώ...

 

Υποστήριξη : About us | Επικοινωνία | Διαφήμιση
Copyright © 2013. ArtandCity.gr - Με επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος.