Headlines News :

Μια Αξιοπρεπής Οικογένεια.

Δημοσίευση από Art and City | Σάββατο, 2 Νοεμβρίου 2013 9:33 π.μ.

Τρίκαλα.

Δευτέρα 4 Νοεμβρίου 2013. 

Από Δευτέρα πάλι… Είμαστε ξανά εδώ! Η Κινηματογραφική Λέσχη Τρικάλων ανακοινώνει ότι την ερχόμενη Δευτέρα 4 Νοεμβρίου αρχίζουν οι προβολές για τη φετινή κινηματογραφική χρονιά 2013-14.
Πρώτη ταινία για φέτος, ανάμεσα σε όσες επελέγησαν κατά την ηλεκτρονική ψηφοφορία, η ιρανική «Μια αξιοπρεπής οικογένεια».

Οι προβολές γίνονται όπως πάντα στον δημοτικό κινηματογράφο του μύλου Ματσόπουλου με ώρα έναρξης τις 9:45μμ. Ειδικά για αυτή την προβολή, λόγω των εγγραφών που συνεχίζονται, η παράκληση είναι να γίνεται νωρίτερα η προσέλευση.

Το ποσό δεν άλλαξε για την κάρτα μέλους: παραμένει στα 20€ για ολόκληρη τη χρονιά, συν 2€ η κάθε ταινία. Για άνεργους και σπουδαστές, η κάρτα μέλους κοστίζει 10€, συν 2€ η κάθε ταινία. Για τα μη μέλη μας, το εισιτήριο ανέρχεται στα 5€.

Επίσης, λειτουργούμε πλέον και ιστοσελίδα, στη διεύθυνση kltrikala.gr, όπου ήδη υπάρχει αναρτημένο το πρόγραμμα προβολών, νέα, εκδηλώσεις, φωτογραφίες και πολλά άλλα! Καλή κινηματογραφική χρονιά! 

A Respectable Family. 
Σκηνοθεσία: Μασούντ Μπαχσί.
Με τους: Μεχράντ Σεντιγκιάν, Μεχράντ Αχμαντί, Αχού Κεραντμάντ, Παριβάς Ναζαριέ, Μπαμπάκ Χαμιντιάν
Διάρκεια: 90 λεπτά.
Δραματική, έγχρωμη.
Ετος 2012.
Χώρα: Γαλλία. 

ΥΠΟΘΕΣΗ. 
Ο Arash, ένας Ιρανός ακαδημαϊκός που ζει τα τελευταία 22 χρόνια στην Ευρώπη, γυρίζει στην πατρίδα του μετά από πρόταση να διδάξει στο πανεπιστήμιο της πόλης Σιράζ και να συνδράμει στην ίδρυση ιδρύματος με το όνομα του αδελφού του. Με τη λήξη του ακαδημαϊκού εξαμήνου, απηυδισμένος από τις παρακωλύσεις στο διδακτικό του έργο και την απουσία προόδου στο θέμα του ιδρύματος, αποφασίζει να επιστρέψει στην Ευρώπη. Όμως βρίσκεται παγιδευμένος στις οικογενειακές ίντριγκες και την κρατική γραφειοκρατία. Ο θάνατος του πατέρα του σε συνδυασμό με την ανωτέρω κατάσταση θα λειτουργήσει καταλυτικά, ξεκλειδώνοντας οικογενειακά μυστικά και αναγκάζοντάς τον να έρθει ξανά σε επαφή με την ιρανική πραγματικότητα και τους ξένους πλέον σε αυτόν κώδικές της. 

ΚΡΙΤΙΚΗ. 
Η πρώτη ταινία μεγάλου μήκους του ιρανού Massoud Bakhshi κινείται ανάμεσα στο πολιτικό θρίλερ, το οικογενειακό δράμα και την κοινωνική αλληγορία. Η προσωπική ιστορία του πρωταγωνιστή, η οποία βασίζεται σε πραγματικά γεγονότα, παραλληλίζεται με το συλλογικό δράμα ενός ολόκληρου λαού, γεμάτου πληγές από τον πόλεμο που έχουν κακοφορμίσει. Η θρησκοληψία, η λογοκρισία, αλλά κυρίως η διαφθορά, η οποία θυμίζει ως ένα βαθμό τη δική μας σχέση με τις δημόσιες αρχές, συντελούν στη δημιουργία ενός νοσηρού σκηνικού, παρουσιάζοντάς μας μια κοινωνία σε σήψη. Ως εκ τούτου, η αναζήτηση μίας νέας ταυτότητας τόσο σε συλλογικό, όσο και σε ατομικό επίπεδο αποτελεί βασικό μοτίβο του έργου.

Η πρότερη εμπειρία του ιρανού σκηνοθέτη στο ντοκιμαντέρ είναι εμφανής στο ύφος της ταινίας. Τα συνεχή flashback, η παρεμβολή αρχειακού υλικού και φαινομενικά τυχαίων επεισοδίων από την ιρανική καθημερινότητα κατά τη διάρκεια της αφήγησης απαιτούν την αδιάλειπτη προσοχή του θεατή και ενδεχομένως να κουράσουν ή ακόμα και να προκαλέσουν σύγχυση. Ωστόσο, συμβάλλουν στη δημιουργία ενός ατμοσφαιρικού αποτελέσματος, δίνοντας τελικά στην ταινία περισσότερο εγκεφαλικό - πολιτικό, παρά συναισθηματικό χαρακτήρα. Πολύ καλός ο πρωταγωνιστής Babak Hamidian σε μια "εσωτερική" ερμηνεία, ενώ από τους υπόλοιπους ηθοποιούς ξεχωρίζει ο νεαρός Mehrdad Sedighian που υποδύεται τον ανιψιό του.

Εν κατακλείδι, το «A Respectable Family» είναι μια ενδιαφέρουσα προσπάθεια, η οποία διηγείται την πρόσφατη ιστορία ενός λαού, μέσα από το δράμα ενός ανθρώπου σε μια χώρα και μια οικογένεια όπου, όπως ειρωνικά αφήνει να εννοηθεί κι ο ίδιος ο τίτλος της ταινίας, κανένας και τίποτα δεν είναι όπως φαίνεται... 

Info: 
- Η ταινία συμμετείχε το 2012 στο «Δεκαπενθήμερο των Σκηνοθετών» των Καννών και ανέδειξε το Μασούντ Μπακσί σε ένα νέο ταλέντο της nouvelle vague του ιρανικού σινεμά. Ο σκηνοθέτης, όπως και άλλοι αντιπρόσωποι του κινήματος, προσεγγίζει με ένα ιδιαίτερο βλέμμα την πολιτική και ηθική ατμόσφαιρα του Ιράν αναμειγνύοντας περίτεχνα την πραγματικότητα με τη fiction. Γνωστός για τα ντοκιμαντέρ του, ο Μπακσί υιοθετεί ένα ντοκιμαντερίστικο ύφος αντιστοιχώντας σε κάθε πρόσωπο ή περιστατικό του σεναρίου προσωπικές εμπειρίες του παρελθόντος ή και του παρόντος. Η κάμερά του περιπλανιέται στους δρόμους της Τεχεράνης, επισκέπτεται τους τάφους των μαρτύρων πολέμου, εισβάλλει μέσα στα σπίτια, συλλαμβάνει ήθη και νοοτροπίες, καταγράφει τη βία την εξωτερική ή και την ψυχολογική.
- Το κεντρικό πρόσωπο φέρει το όνομα Αράς, το όνομα ενός ήρωα της προφορικής ιρανικής παράδοσης ο οποίος, κατά το μύθο, θυσιάστηκε για να σώσει τη χώρα του. Όπως σε αρκετές μεγάλες γενεές της αρχαιότητας, έτσι και στην οικογένεια του Αράς το βάρος του λάθους ή του αμαρτήματος ενός άνδρα –του πατέρα- στοιχειώνει τους απογόνους και τους χωρίζει σε δύο στρατόπεδα. Από τη μια οι μάρτυρες και οι αθώοι και από την άλλη, οι θύτες.

Δείτε το τρέιλερ εδώ. 
Πηγές cinemanews.gr & clickatlife.gr
Μοιραστείτε το :

0 σχόλια:

Αφήστε το σχόλιό σας εδώ...

 

Υποστήριξη : About us | Επικοινωνία | Διαφήμιση
Copyright © 2013. ArtandCity.gr - Με επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος.